Thursday, 5 March 2015

KELAS PERSONAL ROTI , PIZZA DAN DONAT




Assalamualaikum



Alhamdulillah semalam dah selesai Kelas Personal Roti, Pizza dan Donat kat rumah saya... yang datang belajar semalam blogger juga... alkisahnya blogger ni yang pertama menang kuiz yang saya anjurkan kat blog saya ni... masa tu baru berblog... awal tahun 2011...


Ni la blogger yang datang belajar kat rumah saya semalam... saya panggil UMI tapi nama nya Siti Khairiah,  seorang Engineer yang sangat rendah diri...TQ kat Umi sanggup datang dari Gombak belajar buat roti kat rumah kak ina...  seronok semalam dapat borak sakan..he he... 

Yang paling best sebab lepas balik kelas semalam, harini Umi dah dapat oder daripada kawan-kawan... bagus betul promosi ye Umi..hikhik.. mudah-mudahan bisnes Umi makin maju, inshaaAllah... yang penting kena ada kemahuan dan kesungguhan...



Kelas Personal atau Group sama aje persediaan yang saya buat.. 



Pizza buat 2 bentuk.. bulat dan square... yang bulat Umi yang buat.. yang square tu saya buat.. tapi semua doh pizza ni Umi yang uli tangan...


Yang ni roti Umi uli tangan... roti cheese, roti sarang lebah, roti in cup, roti chicken floss dan roti kacang merah...


Donat jem ni pun Umi uli tangan... 



Roti Sarang Lebah yang ni uli mixer heavy duty... saja nak tunjuk kat Umi roti sarang lebah uli tangan dan mixer.. semalam saya ambik 2 bekas roti sarang lebah ni sebab ada customer tu nak sangat roti sarang lebah... saya bagi roti sarang lebah yang Umi buat ni... customer tu terus nak oder lagi... so Umi, boleh sangat dah buat jual roti sarang lebah ni yek :)




Roti Sosej 2 cara...letak sosej sebelum dan selepas bakar..



Sosej Roll yang last sekali bakar.. masa ni baru keluar oven terus transfer letak atas dulang dan ambik gambar... dah lepas tu baru teringat lupa nak sapu buter lepas keluar oven..he he..



Roti Mini Pizza dan Sosej Pintal... kalau nak hantar kat kedai atau kantin, sebaiknya takyah letak mix vege.. lagipun kalau budak tak berapa suka mix vege tu... 



Roti Kacang Merah..




Roti Loaf... 



Roti Chicken Floss..

Ada 2 jenis roti yang saya tak sempat ajar sebab Umi pun kena balik sebelum pukul 4 petang takut jalan jem..tapi takpe, nanti saya leh tunjuk kat whatsapp... 



Bergambar kenangan dengan Umi lepas habis kelas... masa ni muka kitorang berpeluh ya ampun tapi nak jugak selfie kan Umi...he he he...


Hari Sabtu depan, 14/3/15 ada Kelas Roti, Pizza dan Donat untuk berkumpulan... kalau ada yang nak join boleh whatsapp saya 0193867360 okey... TQQQ :)




Wassalam