Wednesday, 1 July 2015

KEK SIMPLE DECO




Assalamualaikum


Bulan puasa kali ni saya memang tak rajin nak buat kuih untuk berbuka...hari pertama puasa tu aje la.. sebabnya kitorang berbuka simple sangat-sangat... Azwa dan Aliah pun tak kisah... berbuka puasa asal ada air, kurma, nasi dan lauk 2 jenis dah cukup... sahur pun kalau takde nasi, diorang makan oat aje.. senang betul kerja ibu..he he.. ni tengah nak kumpul rajin nak buat sesuatu untuk balas balik pada jiran-jiran yang hantar macam-macam juadah... bertuah jugak saya hidup berjiran dengan warga emas di sekeliling... alhamdulillah..



Untuk bulan puasa ni, ni la kek yang saya setuju ambik oder... haritu "CUTI" takde buat apa rasa boring pulak... terdetik dalam hati, kalau la ada orang oder kek time ni best jugak.. alhamdulillah esoknya terus dapat oder 2 biji kek... yang ni Kek Coklat Moist saiz loyang 8 inci..



Lagi satu ni Black and White Russian Cake saiz loyang 9 inci... simple aje deco untuk kek-kek ni... customer pun tak kisah deco apa pun asal kat atas kek tu boleh letak banyak nama yang sambut birthday untuk bulan Jun dan Julai... sebab ada banyak nama untuk 1 kek, jadinya saya dapat idea taknak letak fondan nama-nama atas kek tu sebab taknak nampak kek sarat dengan nama-nama... lepas siap semua kek ni, saya pegi ke siber cafe, print colour nama-nama tu atas sekeping kad keras..balik rumah saya potong 2 kad tu pastu suruh husben letak gam kad nama tu pada batang lidi... masa hantar kat customer, saya pesan suruh cucuk masa nak potong kek tu... tak teringat pulak nak ambik gambar kad nama yang saya print tu...tapi kesian customer tu sebabnya saya lupa betul nak letak sekali pisau pemotong kek... ampunnn makcik..he he..

So korang kalau tak pandai deco kek dengan icing pun takpe... kena kreatif sikit... boleh juga letak manik dan gumpaste macam-macam bentuk boleh beli kat kedai bahan bakeri... asal kek tu kena nampak kemas dan cantik kannnn..


Jumpa lagi :)



Wassalam