Saturday, 9 July 2016

DEKO RAYA 2016




Assalamualaikum



Selamat Hari Raya semuaaaa... mohon maaf zahir dan batin kalau ada salah dan silap ye...di bulan yang mulia ni marilah kita saling bermaaf-maafan...

Harini teringat pulak nak share tentang Deko Raya untuk tahun ni... ada la sikit-sikit perubahan... asalkan masih di dalam bajet dan kemampuan...




Ruang depan ni yang paling banyak perubahan... pertamanya meja makan kerusi 8 ni.. dah lama teringin..sebelum nak beli, banyak jugak survey harga kat kedai-kedai perabot... akhirnya beli dekat Kedai Perabot Bukit Kemuning jugak....kedai peabot yang sama tenpat saya beli perabot-perabot dalam rumah saya sejak 18 tahun yang lalu... meja makan yang lama saya jual dan iklankan kat Shah Alam Resident Business... tak lama tungu terus ada yang berkenan...senang kerja saya....



Saya paling suka meja konsul dan kerusi yang saya jadikan tempat kerja mengedit edible image dan kerja-kerja menaip untuk husben... muat-muat aje letak kat ruang ni... nampak la kemas sikit kannnn... takde la mengganggu meja makan tu...




Ruang menonton takde berubah apa-apa sejak alih-alih barang Disember tahun lepas... saja bagi lapang ruang ni... senang bila ada kelas dan ramai student, takde la nampak padat sangat...



Set Sofa masih yang lama...nampak macam cantikkk aje kan... tapi sebenarnya habis menggerutu dek cakaran kucing tiga ekor kat rumah ni... redha aje la ye.. he he... haritu ada jugak nak cari set sofa yang baru..kalau boleh yang kucing takleh nak cakar tapi masih belum jumpa yang berkenan di hati... kalau boleh taknak la yang mahal sangat... selagi tak jumpa, guna aje set sofa ni..




Bantal kusyen dan bunga haritu beli kat Lovely Lace...




Yang ni pulak Senduk dan Sudip Raya..he he... haritu terjumpa pulak senduk dan sudip kaler pink ni kat Tesco... berkenan sungguhhhh.. terus la beli...sukaaa makcik...



Jumpa lagi, inshaaAllah :)



Wassalam